Polsko-niemiecko-grecka wymiana młodzieży
Uczestnicy projektu biorąc udział w różnych spotkaniach i warsztatach oraz dyskutując bardziej uświadomili sobie zagrożenia, jakie wynikają z rosnącego zanieczyszczenia środowiska. Przekonali się, jak wiele jest możliwych alternatywnych form przemieszczania się po mieście, również takich, które nie mają negatywnego wpływu na środowisko. Ocenili ponadto jak ważna jest dobra organizacja transportu miejskiego, czytelne i zrozumiałe jego oznaczenia oraz dostępność dla niepełnosprawnych. Transport miejski i jego oznaczenia zostały ocenione jako przyjazne dla mieszkańców i turystów.
Wspólne zajęcia w grupach międzynarodowych sprawiły, że uczestnicy coraz lepiej się poznawali, dowiedzieli się o różnicach kulturowych, które nie miały negatywnego wpływu na relacje w grupie – wręcz przeciwnie: pomogły działać w przyjaznej, pełnej tolerancji i zrozumienia atmosferze.
Udział w projekcie, różnorodna forma zajęć realizowanych w grupach międzynarodowych oraz wspólne zabawy, a także dyskusje, zarówno związane z tematyką projektu, ale i te prywatne były dobrym doskonaleniem posługiwania się językami obcymi, a dla tych, którzy słabiej znali język (głównie angielski lub niemiecki) stały się motywacją, aby po zakończeniu projektu dalej uczyć się wybranego języka obcego.
Dodatkowym działaniem było wspólne przygotowanie i przeprowadzenie gier i zabaw dla dzieci przebywających się w tym czasie półkoloniach. Uczestnicy bardzo poważnie i z dużym zaangażowaniem podeszli do tematu, realizacja tego punktu programu nauczyła ich współpracy w grupie i odpowiedzialności za innych. Ponadto uświadomiła wszystkim jak trudna i wymagająca jest praca nauczycieli, którzy na co dzień pracują z dziećmi.