Jak w roku ubiegłym odbył się Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej i Parlamencie Europejskim dla młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W celu przygotowania młodzieży do konkursu organizujemy cykl warsztatów poświęcony UE i PE. Formą konkursową jest już tradycyjnie debata oksfordzka, która jest sztuką prowadzenia dyskusji oraz metodą uczenia się argumentacji własnych poglądów i przekonań. Ostatnią faza zmagań konkursowych jest przedstawienie prezentacji. W tym roku temat prezentacji brzmiał „W sieci czy w realu?”. Wiedza zdobyta przez uczestników Konkursu ma na celu wzrost świadomości społecznej i aktywizowanie postaw wyborczych oraz przybliżenie mechanizmów działania władz UE.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom.
Opis projektu
W roku szkolnym 2013/2014 odbył się Konkursu Wiedzy o Unii Europejskiej i Parlamencie Europejskim dla młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Celem Konkursu jest upowszechnienie wiedzy na temat Unii Europejskiej, Parlamentu Europejskiego, ich znaczenia (pozytywnego i negatywnego), zasad funkcjonowania oraz historii.
Konkurs przebiegał w IV etapach:
I etap – warsztaty przygotowawcze dla grup biorących udział w Konkursie
II etap – test z wiedzy o Unii Europejskiej i Parlamencie Europejskim
III etap – debata oksfordzka
IV etap – prezentacja finałowa
Aby przygotować młodzież do konkursu organizowaliśmy cykl warsztatów poświęcony UE i PE. Warsztaty te dotyczyły historii UE i PE, ich działania, postaci związanych ze zjednoczoną Europą. Od uczestników Konkursu wymagamy również wiedzy o prawach i obowiązkach europarlamentarzystów, procesie legislacyjnym ustanawiania prawa (dyrektyw, rozporządzeń itp.) przez PE. Wiedzę zdobyta podczas warsztatów i samodzielnych poszukiwań sprawdza test.
Trzecim etapem jest już tradycyjnie debata oksfordzka, która jest sztuką prowadzenia dyskusji oraz metodą uczenia się argumentacji własnych poglądów i przekonań. W tym roku l młodzież zmierzyła się z następującymi tezami dotyczącymi UE,
„Internet przynosi więcej szkody niż pożytku”,
„Turcja powinna zostać przyjęta do UE”
„Organizacja Olimpiady jest dobrą inwestycją”
W finale Konkursu zwycięzcy debat mieli za zadanie przedstawić prezentację na temat
„W sieci czy w realu?”. Wszystkie trzy miejsca zostały zajęte przez uczniów VII Liceum Ogólnokształcącego im. Zofii Nałkowskiej w Krakowie pod opieką Pani Marii Sudak-Grabowskiej.
I miejsce zajęła drużyna z VII Liceum Ogólnokształcącego im. Zofii Nałkowskiej w Krakowie w składzie: Tomasz Idzik, Michał Topolski i Mikołaj Mostowski. Nagrodą główną Konkursu jest wyjazd do Warszawy zorganizowany przez Biuro Poselskie Bogusława Sonika, punktem głównym wycieczki będzie wizyta w Sejmie RP.
II miejsce zajęła drużyna z VII Liceum Ogólnokształcącego im. Zofii Nałkowskiej w Krakowie w składzie: Justyna Pogorzelska, Sylwia Domoń i Karolina Walczewska. Członkowie drużyny otrzymują nagrody rzeczowe.
Na III miejscu uplasowała się drużyna z VII Liceum Ogólnokształcącego im. Zofii Nałkowskiej w Krakowie w składzie: Roksana Kaliciak, Łukasz Korpak i Karolina Wojtowicz. Członkowie drużyny otrzymują nagrody rzeczowe.
Dotychczasowe edycje cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczniów i nauczycieli.
Konkursu Wiedzy o Parlamencie Europejskim honorowym patronatem objął poseł do PE Bogusław Sonik.